بایگانی آذر ۱۴۰۲ :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

صدور پروانه اکتشاف ۵ محدوده معدنی در استان برای سازمان ایمیدرو

  • ۴۹

به گزارش کافه معدن مدیر کل صمت آذربایجان شرقی از محمد جعفر عظمائی با بیان اینکه ایمیدرو یکی از سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در بخش معدن و صنایع معدنی است گفت: در قالب جلسات شورای معادن استان و با نظر مساعد منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست امکان اقدامات اکتشافی بدون تخریب برای ایمیدرو در محدوده‌های معدنی استان فراهم شد. وی افزود: اقدامات اکتشافی برای توانمندسازی بخش معدنی استان اهم برنامه‌های اقتصادی استان است که در این ارتباط بهره‌مندی از ظرفیت ایمیدرو با همکاری همه ذینفعان عرصه‌های معدنی، هم افزایی، کارآمدی، رونق کسب و کار و توسعه پایدار این بخش را به دنبال دارد. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس با مجموعه ایمیدرو تفاهمی برای اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان منعقد شد که تا همین چند ماه قبل پیشرفت مطلوبی نداشت اما در ماه‌های اخیر تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی اعم از منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست زمینه مساعد فعالیت‌های اکتشافی را فراهم کرد. عظمایی افزود: از مجموع ۹ محدوده معدنی مربوط به پهنه چاراویماق پروانه اکتشاف برای پنج محدوده معدنی برای ایمیدرو صادر و یک محدوده دیگر نیز در حال صدور است و همچنین زمینه صدور پروانه اکتشاف برای ۳ محدوده دیگر از پهنه معدنی مذکور نیز فراهم شد. دبیر شورای معادن استان تصریح کرد: فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو، گام اول توسعه صنایع معدنی استان است و امیدواریم در بازه زمان کوتاه و بر اساس یافته‌های علمی ضمن شناسایی مواد معدنی ارزشمند و ایجاد صنایع پایین دستی شاهد رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر و پایدار باشیم.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0146

دکتر داریوش اسماعیلی: مسئول اکتشافات معدنی در کشور مشخص نیست

  • ۳۷

دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مجلس در دوره نهم و دهم در گفتگو با  کافه معدن اظهار داشت: دولت وظایف حکومتی خود را در معدن انجام دهد و از بخش خصوصی حمایت کند. ژئوفیزیک معادن کار بخش خصوصی نیست و دولت باید سایر بخش‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0145

کلیک کنید!

دکتر فاطمه آجرلو نماینده مجلس در دوره هفتم و هشتم: آلودگی هوا مسئله فرابخشی است

  • ۳۴

دکتر فاطمه آجرلو نماینده مجلس در دوره هفتم و هشتم در گفتگو با دکتر سید علیرضا آشفته عضو هیات علمی پژوهشگاه آموزش و تحقیقات مهندسی در خصوص آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوا به همه مربوط است و نیاز به بسیج همگانی دارد. فاطمه آجرلو در سال ۱۳۸۸ توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت رفاه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما مجلس به وی رای اعتماد نداد. وی درباره آلودگی هوا با کافه معدن به گفتگو پرداخت. 

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0144

کلیک کنید!

کاهش روزانه تولید آلومینا در ماه اکتبر ۲۰۲۳

  • ۳۶

به گزارش کافه معدن چین به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینا در جهان در ماه اکتبر ۲۰۲۳ هفت میلیون و ۱۸۰ هزار تن تولید داشته است. در مدت مشابه سال گذشته چین موفق به تولید هفت میلیون تن آلومینا شده بود. اقیانوسیه به‌ عنوان دومین تولیدکننده بزرگ آلومینا در جهان طی ماه اکتبر امسال یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن آلومینا تولید کرد که 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. تولید روزانه آلومینا در ماه اکتبر سال جاری میلادی نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشته است. بر اساس گزارش انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم تولید روزانه آلومینا در ماه سپتامبر 400 هزار تن بوده است.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0143

کاهش ناگهانی قیمت طلا

  • ۴۴

به گزارش کافه معدن با وجود افزایش شدید قیمت طلا پس از جنگ غزه و رژیم صهیونیستی دوباره بازار طلا در مسیر ریزشی قرار گرفت به طوری که در آخرین لحظه معاملات، ریزش ۱۰ دلاری هر اونس طلا ثبت شد. به این ترتیب اونس طلا در بازار جهانی به قیمت یک هزار و ۹۸۵ دلار کاهش یافت و این رقم ریزش ۰.۵ دلاری طلا را نشان می‌دهد. گزارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای معاملات هفته در بازار جهانی اونس طلا ریزش ۲۱ دلاری را تجربه کرده است و این در شرایطی است که ۲۷ اکتبر طلا در بازار جهانی به قیمت ۲ هزار و ۶ دلار رسیده بود. با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد که همچنان قیمت طلا نسبت به یک هفته قبل ۱۳ دلار و یک ماه قبل ۱۵۷ دلار بالاتر است‌.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0142

مستند پدر علم زمین‌شناسی ایران

  • ۴۶

علی درویش‌زاده استاد دانشگاه، پژوهشگر و زمین‌شناس از چهره‌های ماندگار علمی و ملقب به پدر علم زمین‌شناسی ایران است. وی عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است و ریاست شاخه زمین‌شناسی آن فرهنگستان را به عهده دارد. در حاشیه مراسم تکریم از ایشان در بندر انزلی عاشقان علوم زمین حضور داشتند و مستندی از زندگی ایشان توسط کافه معدن تهیه و پخش شد.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0141

کلیک کنید!

پژوهش در حوزه خلیج فارس ضروری است

  • ۵۵

دکتر حیدر لطفی دبیر علمی اولین کنفرانس بین‌المللی تحولات استراتژیک جهان از منظر اقتصادی با تاکید بر منابع انرژی منطقه خلیج فارس در مصاحبه با کافه معدن اظهارداشت: این کنفرانس دهم اردیبهشت ماه سال آینده ماه برگزار خواهد شد. وی از خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران که همواره در طول تاریخ از جمله مناطق استراتژیک بوده است برشمرد. وی در ادامه گفت: جایگاه این منطقه را در تحولات مختلف تاریخ ایران می‌توان به روشنی مشاهده کرد. وی در ادامه اظهار داشت خلیج فارس به عنوان یک منطقه ژئوپلیتیک واقع در یکی از مهم‌ترین مسیرهای دریایی نه تنها در آسیا بلکه در سراسر دنیا از تاثیرگذاری و ویژگی‌های خاصی برخوردار است بنابراین این موقعیت ممتاز سبب شده تا از هنگامه آغاز رقابت‌های استعماری و توسعه‌طلبانه این منطقه مورد توجه دول سلطه‌گر قرار گیرد و در سالیان گذشته به دلیل اهمیت زیاد انرژی حاصل از تولید نفت، قدرت‌های صنعتی بیش از پیش متوجه آن شده‌اند.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0140

کلیک کنید!

عرضه ۵۰ هزار تن سنگ آهن سنگان در بورس کالای ایران

  • ۳۳

به گزارش کافه معدن روز شنبه ۱۸ آذر ماه مجتمع سنگ آهن سنگان سنگ آهن با دانه‌بندی عیار ۵۸ و به میزان ۵۰ هزار تن در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. گفتنی است حداقل خرید در این عرضه ۲۵ هزار تن عنوان شده و فروش اعتباری حداکثر ۶ ماهه در نظر گرفته که سه ماه نخست بدون کارمزد و مابقی با کارمزد ماهیانه ۲ درصد عنوان شده که این بازه زمانی با درخواست خریدار و موافقت فروشنده قابل تغییر عنوان شده است.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0139

واگذاری ۱۲۰ پروژه اکتشافی به روس‌ها در آینده نزدیک

  • ۳۴

به گزارش کافه معدن، قرار است که اجرای ۱۲۰ پروژه معدنی به طور کامل به روس‌ها واگذار شود و روس‌ها آموزش نیروی انسانی ایرانی را نیز انجام دهند. کارشناسان واگذاری حجم بالایی از معادن کشور به روس‌ها را در راستای قرارداد ۲۰ ساله ایران و روسیه ارزیابی می‌کنند. قراردادی که شهریور‌ماه ۱۴۰۱ رسانه‌های ایران پیش‌نویس آن را سوغات ابراهیم رئیسی از سفر روسیه قلمداد کردند.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0138

نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی ورونا

  • ۴۸

به گزارش کافه معدن، نمایشگاه سنگ marmomac که از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین همایش‌های بین‌المللی در زمینه صنعت سنگ طبیعی می‌باشد در سال 2023 در شهر verona ایتالیا برگزار می‌شود. شصت سال از اولین دوره برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد.

http://cafemaadan.ir/1402/02/02/MC0137


مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.