شرایط تند دولت برای ثبت محدوده‌های معدنی و قطع دست شرکت‌های خصوصی از معادن :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

شرایط تند دولت برای ثبت محدوده‌های معدنی و قطع دست شرکت‌های خصوصی از معادن

  • ۳۲

به گزارش کافه معدن پس از اینکه علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از افزایش درآمد دولت از راه شناسایی معادن جدید خبر داد و گفت که اجرای برنامه‌های گسترده اکتشافی و افزایش تعداد معادن تنها راه مولدسازی و افزایش درآمدی دولت است و تغییر نگاه برنامه‌ریزان به مقوله اکتشافات حاکمیتی و افزایش سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه برای توسعه مناسب بخش معدن و همچنین افزایش سطح درآمدی دولت ضروری خواهد بود چند فعال عرصه معدن از اتخاذ قوانین سخت و شرایط عجیب صلاحیت فنی و مالی برای ثبت محدوده‌های معدنی خبر دادند. طبق قوانین جدید وزارت صمت برای ثبت یک محدوده معدنی سنگ آهن فرد متقاضی باید حدود ۷ میلیارد تومان را به مدت ۳ ماه در حساب خود بلوکه کند و حتماً عضو سازمان نظام مهندسی معدن با تراکنش مالی بالا باشد به نحوی که به ازای هر ۱۴۵ میلیون تومان فرد می‌تواند یک امتیاز دریافت کند. برای مثال برای ثبت یک محدوده آهن ۵۰ امتیاز لازم است یعنی حدود هفت میلیارد تومان که به مدت ۳ ماه باید در حساب ثابت بماند تا بتوان محدوده معدنی را به ثبت رساند. شرکت‌ها نیز برای ثبت محدوده‌های معدنی باید حداقل در یکی از شرایط فنی و مالی شش امتیاز را دارا باشند و یک الی دو نفر که دارای مدرک زمین‌شناسی هستند عضو هیأت مدیره شرکت باشند. طبق این قوانین ارزیابی فنی و مالی حقیقی برای ثبت محدوده شن و ماسه برای فردی با مدرک دکتری و پایه ارشد نظام که جمعاً سیزده امتیاز دریافت می‌کند باید یک میلیارد و هفتصد و چهل تومان به مدت سه ماه در حساب بانکی خود داشته باشد تا بتواند محدوده مدنظر را به ثبت برساند. 

http://cafemaadan.ir/1402/12/18/MC0185

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.