گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی

  • ۲۶

به گزارش کافه معدن مجتبی حمیدیان گفت: در بحث گردشگری به این نتیجه رسیدیم که نیازمند یک کار ترکیبی هستیم چرا که در کنار سایر برنامه‌های گردشگری، ابعاد معدن و فضای کاری آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. حمیدیان تصریح کرد: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در عین حالی که یک مجموعه صنعتی است ولی ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد. وی بیان کرد: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است. مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق خاطرنشان کرد: در نوروز امسال تاکنون روزانه بیش از 1500 نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کردند. وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهن شهر و هم کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند. حمیدیان گفت: قدمت معدن چغارت به ۶۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد که این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که 1286 متر از سطح دریا ارتفاع داشته است. مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق افزود: این معدن از سطح زمین‌های اطراف نیز ۱۶۵ متر بالاتر بوده است که علاوه بر برداشت این ۱۶۵ متر، ۳۱۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است. وی گفت: خروجی این معدن سنگ آهن است که از این سنگ برای استفاده در صنایع جوار معدنی استفاده می‌شود.

http://cafemaadan.ir/1403/01/09/MC0196

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.