حفاری بدون تامین ماشین‌آلات شدنی نیست :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

حفاری بدون تامین ماشین‌آلات شدنی نیست

  • ۳۵

به گزارش کافه معدن، رضا اشرف‌ سمنانی رئیس اتحادیه حفاران غیر نفتی در ابتدای این نشست اظهار کرد: زنجیره فعالیت در بسیاری از صنایع اصلی و استراتژیک کشور همچون فولاد، مس و صنایع فلزی و غیر فلزی از معدن آغاز می‌شود بنابراین توسعه صنعتی در بسیاری از بخش‌ها به معدن وابسته است. برای ارزیابی جایگاه معادن و بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین توسعه‌های انجام گرفته در این بخش باید عملکرد خود را در این حوزه با کشورهای معدنی دنیا ازجمله استرالیا، کانادا، آمریکا و چین مقایسه کنیم. وی افزود: ایران از منظر تنوع مواد معدنی در دنیا کم‌نظیر است. ذخایر معدنی شناسایی شده در کشور دقیق نیست یعنی استانداردهای حاکم بر فرآیندهای شناسایی مواد معدنی رعایت نشده است اما در حالت کلی می‌توان این‌ طور ادعا کرد که معدن پس از انرژی نقطه اتکایی برای توسعه کشور است. رئیس اتحادیه حفاران غیر نفتی گفت: واحدهای بزرگ فعال در بخش صنایع معدنی در طول سالیان گذشته توانسته‌اند در تامین نیاز بازار داخل و همچنین حضور در بازار صادراتی موفق عمل کنند. تامین ماده اولیه نخستین شرط تولید در این صنایع است بنابراین اکتشاف و استخراج مواد معدنی اهمیت می‌یابد. حفاری پایه آغازین فعالیت‌های اکتشافی است. بی‌توجهی به فرآیند اکتشاف مطابق استانداردهای جهانی عملا مانع حضور معادن و صنایع وابسته به آن در کلاس جهانی است. اشرف گفت: فعالیت‌های حفاری و اکتشافی آسیب‌هایی را برای محیط‌زیست به‌ همراه دارد. توجه به آسیب‌ها و خسارات وارد شده به طبیعت رفع این خسارات تحمیلی به محیط‌زیست پیش‌شرط جهانی شدن فعالیت‌های معدنی ما است.

http://cafemaadan.ir/1403/01/11/MC0210

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.